Friday, February 26, 2010

MAJLIS 1 MALAYSIA, TAHUN BARU CINA DAN BARISAN NASIONAL JUARA RAKYAT














Majlis 1 Malaysia Tahun Baru Cina dan Barisan Nasional Juara Rakyat telah diadakan pada 27hb Febuari 2010 bertempat di Padang Pusat Aktiviti Kampung Boyan Taiping.


Majlis bermula dengan konvoi bermotor oleh Pemuda UMNO Bahagian Taiping, 100 biji motorsikal yang di ketuai olei Saudara Mohammad Effendy B. Dato' Hj. Zailani yang mengiringi YAB Dato Seri Dr. Zambry Abdul Kadir, Menteri Besar Perak Darul Riduan.




YB. Mohammad Zahir B. Dato' Hj Khalid, ADUN Kamunting yang juga
EXCO Kerajaan Negeri Perak, Y.Bhg. Dato' Hj. Ahmad Shalimin B. Hj Shaffie yang juga Ketua UMNO Bahagian Taiping bersama kepimpinan UMNO Bahagian Taiping dan seluruh kepimpinan kampung serta ketua-ketua masyarakat hadir bersama bagi menyambut kehadiran YAB Dato Seri Dr. Zambry Abdul Kadir, Menteri Besar Perak Darul Riduan.







Pihak KEMAS Parlimen Taiping yang diketuai oleh Puan Faridah Binti Sailan selaku Pegawai KEMAS Daerah Larut,Matang dan Selama serta seluruh kakitangan KEMAS Parlimen Taiping telah diberi amanah untuk menjayakan program mewarnakan pelbagai peringkat dari kanak-kanak tabika hingga pelajar-pelajar yang berumur 12 tahun.

Majlis yang melibatkan pelbagai Agensi Kerajaan dan NGO itu telah berjaya menarik pengunjung yang dianggarkan seramai 3000 orang dan yang paling menarik ialah makanan yang disediakan oleh pihak urusetia mendapat pujian oleh masyarakat setempat yang hadir di program tersebut.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails