Thursday, March 4, 2010

MAJLIS SAMBUTAN MAULIDUR RASUL KEMAS PERAK




KEMAS Negeri Perak di bawah Unit Bina Insan telah berjaya menganjurkan Majlis Sambutan Maulidur Rasul Peringkat Negeri Perak pada 04/03/2010 bertempat di Pusat Kegiatan Masyarakat Gopeng. Majlis yang bermula dengan Ceramah Maulidur Rasul oleh Ustaz Wan Hizam B. Abdullah itu mendapat sambutan yang cukup hebat dimana dihadiri kira-kira 1200 orang.

Majlis Sambutan Maulidur Rasul Peringkat Negeri Perak itu telah dirasmikan oleh YB Dato' Hj Saarani B. Mohamad yang menekankan betapa pentingnya umat Islam untuk mengikut akhlak Rasullullah s.a.w.

Antara objektif diadakan Majlis Sambutan Maulidur Rasul Peringkat Negeri Perak adalah bertujuan mengingati hari kelahiran junjungan besar Nabi Muhamad S.A.W, memberi penekanan kepada pengisian keilmuan dan kesedaran terdapat kepentingan memelihara akidah dan mengingkatkan kesedaran terhadap hari kebesaran Islam.

Majlis berakhir pada pukul 1.00 t.hari dan semua hadirin disediakan makan tengahari. Daging gulai, sayur campur dengan ikan masin.(best... berselera....)

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails